Rejoignez la communaut FM sur Facebook

[FM12 - Old Mancs/Derry/San Marino/Berwick/Karpaty] FIN

C'est ici que se trouvent les aventures les plus passionnantes du forum

Modérateur : Staff FM

marseillais78
Réputation Mondiale
Réputation Mondiale
Partie actuelle : Sporting CP Lifeban

Re: [Old Mancunians AFC] Lower than low - Pré-saison 3

Message par marseillais78 » mar. 07 févr. 2012 15:31

39 abonnés!!! WAOOOWW! ça t'en fait toujours 10 de plus que pour la chaîne CFOOT hein!!

Très très bon regen que tu nous a choppé mon salaud! Le Patrick Vieira local quoi. De quoi passer la saison bien au chaud à la première place du début à la fin!!

Good luck mon ami! :wink:
"J'suis p'être né dans une étable, mais un jour on m'construira des édifices, que même les plus grands milliardaires n'pourront pas s'payer!!!"

Publicité

cocoasse27
Réputation Mondiale
Réputation Mondiale
Partie actuelle : AS Saint-Etienne

Message par cocoasse27 » mar. 07 févr. 2012 15:39

Un bon p'tit mercato, un regen tout simplement énorme (pour la division hein, on se comprend !) et des matchs amicaux encourageants, tout est bon chez les Mancunians !
Bonne chance la Rog'.

hideon
Réputation Mondiale
Réputation Mondiale
Partie actuelle : PSG

Message par hideon » mar. 07 févr. 2012 15:49

Je vuex pas être rabajoie mais avant que Jake n'aille ailleurs j'aimerais vraiment sa photo dédicacée et son maillot :).. Merci
Image

marseillais78
Réputation Mondiale
Réputation Mondiale

Message par marseillais78 » mar. 07 févr. 2012 16:29

hideon a écrit :Je vuex pas être rabajoie mais avant que Jake n'aille ailleurs j'aimerais vraiment sa photo dédicacée et son maillot :).. Merci
Gné?? :124:
"J'suis p'être né dans une étable, mais un jour on m'construira des édifices, que même les plus grands milliardaires n'pourront pas s'payer!!!"

Rogvi
Modérateur
Modérateur
Partie actuelle : Harstad IL
Club préféré : RFCU La Calamine
Version : FM 2015

Message par Rogvi » mar. 07 févr. 2012 17:43

Image
@ Oriodiapulpa : mes joueurs sont sous contrat maintenant, grâce au statut semi-pro ! Et je ne reçois que très peu d'offres, on est encore trop peu connus apparemment, je ne vais pas m'en plaindre :hooo:

@ sekhen : ah bon, c'est faible à ce point-là chez toi ? Je pense aussi à un bug de l'update, ils n'ont pas dû empêcher un club et sa réserve d'évoluer dans la même division.

@ Le_Belge : ouais mais non je ne crois pas :mrgreen: C'est vrai que j'ai un peu gagné au Lotto et que ça biaise un peu mes finances avec ce match contre United, mais bon je ne vais pas cracher dessus, et puis il m'aurait été difficile d'annuler le match :hooo:

@ lebelge178 : évidemment que je vais monter :roll:

@ fifou38 : c'étaient les U18 de Crystal Palace mais bon, fallait quand même les battre !

@ RDO : commentaire une nouvelle fois pertinent ! Par contre je pense que ce serait plus de la bière que du pinard :75:

@ BuffaloBill : ah un grand merci ! Je ne sais pas où tu as trouvé ça mais c'est très intéressant ! :)

@ cech35 : j'approuve pour le scotch !

@ WhiteShark : il y a 1000 places dans le "stade" :P Merci, tu veux venir monter quelques cartons ? :mrgreen:

@ cech35 : dans 47 ans cela deviendra envisageable, tout à fait.

@ Flemmator : voir réponse à Orio' :wink: Bonne idée pour le FC United, mais on n'en est pas encore là, je vais d'abord me contenter de rouler sur les prochaines divisions :P

@ CoachK : finalement, il sert à quelque chose ce Mag', c'est bien :hehe:

@ marseillais78 : je ne connais pas cette chaîne, c'est français ? :17:

@ hideon : il ne partira pas de sitôt, rassure-toi :wink:

@ marseillais78 : relis le récit en entier et tu comprendras :75:

Merci à tous, la suite euh... Je ne sais pas encore trop quand, surprise du chef :mrgreen:

Krieket
Réputation Régionale
Réputation Régionale

Message par Krieket » mer. 08 févr. 2012 12:37

La suite, La suite !!!!!

Ne nous fais pas languir trop longtemps, tout le monde à hâte de suivre les aventures de tes boiteux !

Rogvi
Modérateur
Modérateur
Partie actuelle : Harstad IL
Club préféré : RFCU La Calamine
Version : FM 2015

Message par Rogvi » mer. 08 févr. 2012 12:37

Image
Image Image
Hello everyone, welcome back ! I had a little idea this morning, why shouldn't I write the next part of the story in English ? If you look closely, you'll notice that I'm currently playing in England, so I thought it would be nice and original to do it that way. So here are the results of our season at the 12th tier of the English football pyramid, prepare yourself because there will be many surprises... Pure irony of course :mrgreen:

And don't be afraid, if you don't understand, Google Traduction is your friend :110:

P.S. : for those who really do not understand English, a French version of this message is available here :wink:
Image
Image
At the beginning of the season, I told you that our squad was completely balanced, and that no further transfers were planned. Only very good and cheap deals will be accepted, and I only found one player matching these conditions. Furthermore, no one left the club, so it's globally been very calm.
Arrivals
Image
Image
This young Guinean lad is my only transfer of the season, he didn't cost me anything because he was playing in a very small club, even smaller than ours. He possesses good technical abilities, but his main quality is his versatility, he's able to play on both wings and also as a striker. I hope he'll make some progress in the future because he's only 18 :)

Last club : Kensington Dragons FC (England)
Image

Summary
Very short summary for this season, there's only one guy to talk about. In fact I already wrote all the interesting things here above, so let's go for the next section :P
Image
Image
Image
Very untroubled championship for us again, a good bunch of victories with some great results like the 2-7 in Stoneycroft FC and the 8-0 against Upton AA FC. We are still waiting for the first defeat ! (I don't consider the Manchester United defeat, because the result was known in advance :mrgreen:)

Image
Image
Image
Image
- :136:

We are crowned champions for the third year in a row, there hasn't been any suspense... But now you're getting used to it, I presume :P Our opponents are still too weak for our group of players, and we almost never get in trouble. I hope that the difficulties will arrive very soon, because it's quite easy for us at the moment. But let's enjoy this new trophy for the moment !

The other promoted team is Stoneycroft FC, and here is the first match against them to show our superiority over the division :

Image
We banged seven goals in their own stadium, quite a harsh result if we look at the match statistics, but there was nothing to do against our cold realism :76:
Image
Image
Cheshire Second Division League Cup
The yearly tiny cup of this year, the Cheshire Second Division League Cup in its long version, has been as entertaining as the previous cups. We fought hard and in every match to earn our qualification, as you can see on the following screens :

Image
Image
Image
- :136:

I told you it's been difficult, you see ? If you're still not convinced, let's take a look at the final details :

Image
As you can notice, the Kidsgrove Reserve turned out to be a very coriaceous opponent, with a solid defence, a physical midfield and pacy strikers, making it very hard for us to clinch the victory... Hahaha ! :75:
Image
Image
Unfortunately, I forgot to take the player performances screen, because I'm a big dumbass :29: But no panic, I always find an emergency exit for you :P I'll show you the performances for the 4 best players of the season, the rest isn't really attractive :

La'Vere Corbing-Ong : Mr Weird Name produced a very good season, both defensively with accurate tackles and good positioning and offensively with many goals on corners and free kicks.

Image
David Lee : my Irish striker starts getting old (30), but he's still in the move and runs like a youngster ! Again a lot of goals for him and his fellow mate Griffin, as you'll see just after this.

Image
Marc Griffin : he played a similar season as Lee's, but with just a few goals and assists less. In fact I think he should score more than that, but it's still an honorable performance for my Aussie.

Image
Joe Wright : quite suprisingly, my Australian right winger has been the man of the season ! After his average first year at the club, I really didn't expect such an increase in his perfomances ! He scored a lot of important goals and delivered even more precise assists for his attacking collegues :)

Image
Image
Image
Image
We lost a lot of money in comparison to the year before, almost 300 000 € are gone ! The upgrading of our training complex costed us around 170 000 €, the remaining part represents the money we've lost during the current season... It is quite a big loss in my opinion, I think it's the consequence of our part-time status. I hope it will go better for the next season.

Image
Image
I was happy whe I saw the first message, I thought that it was quite a good amount for such a small cup, but the following message destroyed my illusions. F*king players, they don't deserve so much money ! :29:
Image
Image
At first, the summary of the club reputations evolution in England :

Image
The confirmation of the modernization of our training facilities :

Image
I received a new contract offer, the same as the previous season, for me it's OK so I was glad to accept it ! :)

Image
And the last one, a little surprise for me :

Image
The former England coach, now managing Cardiff City FC in the Championship, travelled down to one of our matchs, I think it's very unusual ! It seems that my youngster Gardner has a bright future ahead of him :oops:

Image

So, that's it for the moment ! This season looked suspiciously like the previous, I really wonder why :roll: I also hope that you enjoyed the reading of some English text, I'm now considering to write the next message in Dutch :P But if you don't agree with this idea, don't be afraid to tell me ! It's going to show me how much people read this message entirely :hehe:

See you next year guys ! :48:
Modifié en dernier par Rogvi le mer. 08 févr. 2012 17:36, modifié 2 fois.

ardennais
Réputation Mondiale
Réputation Mondiale
Club préféré : Olympique Marseille

Message par ardennais » mer. 08 févr. 2012 12:47

résultats (sans surprises :mrgreen: ) extraordinaires!!!
deux trophées en plus!!

dommage que tu ais tout mis en anglais,ca change mais c est nul :144:

marseillais78
Réputation Mondiale
Réputation Mondiale

Message par marseillais78 » mer. 08 févr. 2012 12:56

No surprise again for this season!

Strongly next seasons because that's to easy for your team at the moment... We hope for some difficulties for the tiers 11th and 10th but i'm pessimistic about that.

Good luck my belgian friend!! :wink:

WhiteShark
Modérateur
Modérateur
Club préféré : Lyon

Message par WhiteShark » mer. 08 févr. 2012 13:02

Yeah, I liked it ! You had an original idea, and it's funny to see your adventures in English.
Well, nothing to say, in fact. No surprise, no suspens, your team is just the best. The Cardiff's manager who watched your player is the sign that your recruitment is smart and efficient. Congrats for that.

If I have nothing to say about your team and your domination on this division, I have something to say :
it's globally been very calm.
It is? Or it has? I'm not sure we can make the contraction form like this. It could be confused.

But congrats, again. I wish I can make that, but I'm no as good in English as it seems. I'm not sure the previous sentence is wroten in the right way, for example.

Good luck. :wink:
"Ce n'est pas parce qu'il y a un gardien qu'il n'y a pas but."

Plabennec - FM 2012
Image

sekhen
Réputation Mondiale
Réputation Mondiale
Partie actuelle : Siracusa
Club préféré : Le Mans F.C

Message par sekhen » mer. 08 févr. 2012 13:15

C'est perturbant ces screens en Français ....

R9Ronaldo
Réputation Nationale
Réputation Nationale

Message par R9Ronaldo » mer. 08 févr. 2012 13:53

Superbe récit, c'est un challenge impressionant que tu proposes la. Les résultats sont impressionant, le match contre Manchester m'a impressioné ( pas ton équipe hein :P ) quasiment 40 tirs sur un match j'avais jamais vu ça.
Je vais suivre ton récit de près car je trouve la présentation super intéressante et très bien détaillée.

J'aurais une question: Comment tu fais pour mettre les ralentis de tes buts ?

Bonne continuation :71:

:)
Image

Répondre

Retourner vers « The Hall of Fame »